Walk me to the graveyard

Misfits är bandet som jag lyssnar på mest nuförtiden. Är kär i både Glenn Danzig eran (80-tal) och Michale Graves eran (90-tal), men är nu mest inne i plattorna med Michale som sångare. Hans röst är, enligt mig, helt perfekt, och de flesta sångerna på både "American Psycho" och "Famous Monsters" skulle jag kunna lyssna på repeat på i dagar.
Är den typen av person som faller för ett band och sedan hittar ny musik utifrån det bandet, och det börjar då ofta med att jag hittar andra projekt som bandmedlemmarna arbetat med. Är kär i allt som heter Glenn Danzig och hans mörka mysteriska sound, men Michale. Om ni lyssnar på denna versionen av "Dig up her bones" så förstår ni kanske vad jag menar.  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Follow on Bloglovin